dijous, 21 de febrer del 2008

A propòsit de El Otro Ilustre Colegio Oficial de Pataphysica

Vés tu per on, dóna la casualitat que vaig acudir el dia 8 de febrer a les Nits d'Aielo i Art organitzades enguany al Centre Octubre de València. Com ja sabeu, l'Octubre és una iniciativa d'Acció Cultural del País Valencià. Per altra banda les Nits d'Aielo i Art les organitza el músic minimalista d'Aielo, Llorenç Barber. Tot i els nom, eixa nit només hi havia que estudiants despistats i pijos disfressats donant-se-les d'artistes i intel·lectuals. A banda d'unes quantes performances mal executades, d'eixes que tan poc li agraden al Capità Superflipo, i alguna que altra obra de John Cage i altres fineses avantguardistes, actuaren els esmentats El Otro Ilustre Colegio Oficial de Pataphysica. Aquestos "niños de papa" (que naturalment no dispararen ni una en valencià), i que no semblava ni tan sols que hagueren assajat (clar, com són artistes), ens delectaren amb una barreja de performances, teatre i música no premeditada, sinó obligada per la seua incapacitat per fer altra cosa i per la seua cara bonica. Però, clar, això fou suficient per a acontentar als estudiants despistats i a la jet set pija aspirant a artista que deambulava per allí i fer-los creure que estaven assistint a un espectacle avantguardista i de qualitat. Aquestos moderns (moderníssims de la Capi) quedaren així tan ben pagats i amb la sensació d'haver triomfat. Tot plegat un espectacle elitista, presumptuós i ple de vanitat. Qui no els conega que els compre.

3 comentaris:

Capità Superflipo ha dit...

Se m´han llevat les ganes de ser membre d`El Otro Ilustre Colegio Oficial de Pataphysica. Ara tinc ganes de crear l´Institut Superior Independent d´Estudis Patafísics del País Valencià (ISIEPPV) que tindria la seu a New Lloc d´En Fenollet. Qui s´apunta al projecte?

Calín ha dit...

Jo em vaig mirar el programa d'actes de les Nits d'Aielo i vaig intuir que seria més o menys el que descriu refelet. Les seues parules em confirmen que la meua idea de no anar-hi va ser encertada. Un dels motius per anar, tot s'ha de dir, era la curiositat per conéixer aquest nou espai cultural a València, l'Octubre. Supose que hi haurà alguna altra ocasió per dur a terme la visita. Per cert, m'han dit que dins de les instalacions de l'Octubre està la llibreria Tres i Quatre. ¿És això cert?

refelet ha dit...

La Llibreria 3 i 4, remodelada i amb més llibres està allí dins. Es fan actuacions musicals, i els dijous o els dimecres, crec, es fan xerrades literàries. En una d'elles va participar Xavi Aliaga. També s'han fet exposicions de fotografia molt interessants, com per exemple la de Josep Renau o Agustí Centelles.

El problema és el que ja sabem: que cal anar a València.

Ja que això no existix a Xàtiva, m'aconformaria amb fer un projecte seriós de revista (tot i que amb sentit de l'humor). Però no sé si anem a conseguir-ho.