divendres, 4 de novembre del 2011

¿Evolució = més complexitat?

Hi ha la idea estesa que evolució equival a major complexitat. Sembla que evolucionar té una connotació positiva. Però és sempre així?
Veieu aquesta sèrie temporal d'anuncis d'un producte i jutgeu. S'admeten contra arguments, respostes en video, paquets bomba, etc.

Anys 80:


Anys 90:


2011:

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja era hora que tirareu cap a baix el fantasma!!!!!!!

Emi ha dit...

El primer dels anuncies, el més antic, m'ha semblat divertidissim!! Ja havia oblidat que Tele 5 va ser la cadena de les 'Mama chicho' però ho he recordat en veure 'la mosca'i en veure l'anunci en italià! Bonissim i molt més 'fresc' que l'estereoptip més que sobat de la tipica joveneta amb semblant cast que posa caretes quan li pasen el gel i que esta tan al servei del seu hom
De tant en tant sembla que evolucionem... cap arrere!

Jesús Párraga ha dit...

Però, anem a vore: que una cosa vaja darrere d'altra no vol dir que n'hi haja cap "evolució", collons; que la nit és l'evolució del dia o què? I els tres anuncis són una merda al costat d'un que n'hi havia de "Fa", eixe que deia "los limones salvajes del Caribe"... eixia una xicona i un dofí completament nuets. Slurrrrpshaflashhh!!!

Anònim ha dit...

Ja estan els hipòcrites cristians per ací!

Davit del carré Blanc ha dit...

Jesús Párraga, no em negara que si li posem els videos a un publicista no és molt probable que diga que es veu una evolució. I si parla amb un biòleg evolutiu li explicarà que evolució no vol dir simplement canvi, sinó augment de la complexitat (li sona això dels ser uni als pluricel·lulars?). Estic amb Cinderella, el primer és divertidíssim i amaga menys la imatge de la dona que té qui fa l'anunci (als altres dos eixa imatge és la mateixa però amb més maquillatge).
I no em diga que el dofí també eixia nuetot! Vaig a buscar eixe anunci!!!!

Jesús Párraga ha dit...

Davit del carré Blanc, cristianament i hipòcrita li dic que fer servir el terme "evolució" en el cas que ens ocupa (poca faena tenim, mare!) com a molt té un caràcter metafòric. Entenc que es parle d'una "evolució dels mitjans i llenguatge fílmic", per exemple, però en la mostració d'una dona, d'una dona amb falda tot citant la pel.li famosa de Norma Jane (o de Kelly Lebrokc) i d'una Lolita que fa referència, a més a més, a la pel.li de Kim Bassinger i l'altre el nom del qual no recorde... por on anava? Ah, sí! Que això no és evolució ni involució. A no ser que considerem que l'augment de personatges des del primer spot (unicel.lular?) a l'últim (pluricel.lular?) és una mostra d'evolució.
Per altra banda (ATENCIÓ ANÒNIM!!!), això de l'evolució no és una teoria d'homosexuals i comunistes? Déu va crear tots els spots publicitaris d'una tacada, sense cap evolució, ateus cabrons!!!
Argggg! Vaig a prendre'm la pindola del matí!!!

Príncep de les milotxes ha dit...

Jesús, vine-te'n amb mi una miqueta. Enlairarem alguna que altra milotxa i el vent farà que se te'n vaja l'escalfament que t'ha pujat dels budells als capil·lars de la pell.
Anònim, despulla't de la corfa i veurem la teua bellesa im-macula-da... ha ha!

Davit veig una subtil evolució fílmica, però són els mateixos gossos amb collars diferents... Una dona cepet per caçar... què voldrà caçar?