dijous, 1 de gener del 2009

Excursions per Diània.

Propose per començar l'any amb bon peu una excursió que de segur ens ficarà en forma les cametes endormiscades pel nadal i que si el temps acompanya ens delectarà amb unes vistes privilegiades de la Valldigna.

El proper dilluns dia 5 de gener a les 8:30 del matí (... he dit 8:30) ens trobarem a la Font Gran de Simat de la Valldigna, passat el “tourist Info”.

Es recomana dur càmera de fotos ja que hi ha sorpresa.

Recomanacions als no iniciats:

Dur esmorzar, aigua, calçat muntanyenc.

Hi ha desnivell però tothom amb cames pot fer-ho.

La proposta consisteix en realitzar part del...


PR-CV 51: CAMÍ DELS BURROS.

Vell sender utilitzat per connectar les diferents poblacions de la Valldigna.

Iniciarem la ruta des de les Foies, en la Font del Cirer (410m), una microreserva de flora amb importants espècies endèmiques com ara els conillets del Montdúver, la margenera o el freixe de flor. De cara a la font, a la dreta s'enfila el sender que anirà guanyant altura fins arribar a la Cova de les Malladetes (amb jaciments prehistòrics del paleolític superior). Les vistes des de l'entrada de Xàtiva i el Puig són úniques, invitant al descans i la contemplació de la vall. Atenció al sender que fent uns ziga-zaga ens du a un collat on es troba el Pic de les Àguiles (650m).

Ens trobem als dominis del massís del Montdúver entre els termes de Simat i Barx.

Des d'ací, buscarem la cara de llevant des d'on farem l'últim esforç per arribar al cim del Penyalba o Penya Migdia (772m). És l'altura principal de Simat.

Les vistes abastixen des de la mediterrània i en dies clars Eivissa, fins les comarques de l'interior. Muntanyes com: el Toro, Alt de la Sardina, Serra de les Creus,... i com no el cim del Montdúver que ens mostra la cara de ponent.

En acabar potser tingam l'oportunitat de realitzar una visita guiada a l'ermita de la Xara, antiga mesquita musulmana.

CONFIRMAT!! TINDREM VISITA A LA XARA, 12:30 hores +/-.

Salut i el millor per a l'any que comença.



3 comentaris:

Tadeus ha dit...

Jo m'apunte. El curiós del cas és que fa dos diumenges vaig fer la mateixa ruta! Però amb varicaions respecte al que es proposa ara. Vaig eixir de Simat i avig pujar fins a la Font del Cirer, i d'allí per la sendera fins a Barx. El dilluns, amb vostés, faré el que em falta de la ruta (la cova i un parell de muntanyes). Xe quin comboi!

Una curiositat: en aquella zona la parula "Foies" la pronuncien "Foes". O així ho deia un senyor de Simat.

Per altra banda, fa uns anys vaig anar a l'ermita (antiga mesquita) i em vaig quedar amb les ganes d'entrar. Estaria molt bé que el dilluns poguérem accedir a l'interior. Des de fora es veien uns interessants arcs d'estil aràbic.

I bon any a tots!

Anònim ha dit...

jo tinc una pregunta:

De quija complexitat és el trajecte?
Quant dura la caminata?

Les persones que no estem molt entrenades podem anar?

Anònim ha dit...

Sembla que l'oratge demà ens permetrà fer l'excursió.
Sr.Calica, serà un plaer tindre'l al costat, benvingut.
Així que ens vorem demà a les 8:30 en la font de Simat.
El recorregut tindrà una durada d'unes tres hores i no té cap dificultat. Tothom pot realitzar-lo i el ritme s'adaptarà a la gent.
Us anime a vindre, la muntanya després de la pluja està ben bonica.
Salut.