dijous, 27 de novembre del 2008

Carta a Rus

Xàtiva, 27 de novembre de 2.008

Exc. Sr. Alcalde Rus:

Ahir 26-11-2008 vaig contemplar un terrible espectacle al meu carrer Hort de l'Almúnia de Xàtiva, de la ciutat que vosté governa fa uns anys. Un dels dies més freds de l'any, una persona es disposava a passar la nit al carrer refugiant-se a la boca del nostre garatge. Indignada i preocupada per aquesta persona, vaig parlar amb una veïna i em va dir que la Policía Local ja hi havia estat allí. Vaig tornar a telefonar a la Policia i un policia em va dir: "Sra lo siento, pero no hay albergues en Xàtiva, la monjita ya no está".

No donava crèdit al que estava escoltant. Vaig penjar el telèfon entre la impotència i la perplexitat. He passat una nit horrorosa.Quan m'he alçat he pensat que havia de fer alguna cosa. Sr. Rus jo vull una ciutat acollidora i no sols per al rics, les persones sense sostre arrosseguen sovint històries molt tristes i el mínim que podem fer per aquestes persones en aquesta "societat civilitzada", es donar-los un lloc per passar la nit, ja no demane més, ja que per a vosté la política social amb ells i amb altres, és la gran oblidada.
Sr. Rus si per aquelles, algun dia, alguna d'aquestes persones, per dormir al carrer i no tenir lloc a la Casa de la Ciutat (per no habilitar un lloc) mor al carrer, vosté serà responsable, almenys moralment.

Atentament,

Correu electrònic de l'Ajuntament de Xàtiva: correo@ayto-xativa.org